Impresii sedimentate,sau pentru asta mulţumim domnule preşedinte!


Mitingulde ieri a fost pentru mine un provincial, dintr-un oraș municipiu,devenit o comuna mai mare*, o revelație!  Am revăzut locuri dragi tinereții mele, într-o altă postură: cea de manifestant! Da am fost și am manifestat pentru dreptul la educație și un trai decent! Am demonstrat și pentru profesorii ce n-au putut scoate din Băsescu și Boc oameni adevărați,cu bun simt și logica. Săraci n-au nici o vina ca plămădeala n-a fost buna! De fapt și marinăria este o meserie de vagabond,bețiv,curvar si violator. Numai în cazul marilor visători devine și un act inspirator de cultură,de oameni duri dar cu bun simț! De fapt navigatorii au dus bolile cele mai cumplite pe continentul American, unde au decimat populația băștinașă!Același lucru pare sa dorească și Marinarul șef de la cârma României!

Aceasta este educația ce a vrut sa se lege de marele conducător al românilor din ziua de azi! Ziua de doliu din familia sa este si pentru alte mii de români ce pierd copii în incendiile din spitale din cauza subfinanţări,cei ce mor cu zile în spitale pentru că medicii ne pleacă din țară iar personalul rămas devine insuficient! A ajuns să gonească și dascălii din țară prin invectivele ce le adresează”Învățământul românesc dă numai tâmpiți”(v.Băsescu Traian „Tâmpenii celebre”)”! Rebut al educației este el,nu cei pe care ii formează acești dascăli ce par a fi destinați istoric sa fie cea mai utila categorie sociala,dar și cei mai oropsiți,”cu hainele rupte-n coate” cum spune un mare poet!Sărăcia endemica nu a reușit sa îndepărteze de catedră pe cei dedicați,în ciuda greutăților.

În cazul lui Boc se vede educația ce a primit-o! Gestul cu oul,făcut de tatăl său în faţa presei este exemplul de educație primit! Acest gest familiar putea fi făcut într-un cadru intim! Dar omul cu coasa și securea atât a primit în cei „7 ani de acasă”,atâta dă! De fapt titlul de doctor în drept cred ca a fost cumpărat! Sau pur și simplu este un om fără convingeri ferme atâta timp cât își schimba opiniile publicate în teza de doctorat,de dragul președintelui cu care face un cuplu amintind de Pat și Pataşon. Un om care se respectă la nivelul de priministru nu merge sa ne arate ca știe sa cosească sau sa taie cu toporul! Asa fac copii răsfățați pe care părinții ii scot în fata musafirilor sa vadă ce copii deștepți au! Copilării!

Aceste gânduri m-au răscolit ieri când strigam POLIŢIA în semn de exemplu al solidarității și modelului de lupta sindicală! Aceste gânduri m-au revoltat când am început sa facem gesturi teatrale,îndreptându-ne cu fata spre guvern și strigând DEMISIA.Revolta din sufletul meu , atunci când liderii de la centru ne-au cerut de la înălțimea tribunei sa nu proferam injurii la adresa președintelui ci sa-i adresăm cuvinte frumoase, de îmbărbătare,sa-i transmitem condoleanțe! Aceste manifestări au început sa semene cu defilările de 1 Mai,23 August,și alte ocazii,când eram poate mai organizați! Atunci era și ,dar și politrucii care roiau printre noi! Atunci strigam urale și lozinci pro-guvernamentale și pro-Ceaușescu,astăzi strigăm anti-Băsescu,Boc& haita de hiene! Ne-am creat iluzia de libertate și democrație! Tot sclavi ai potentaților politici Gen Boc,Udrea,Anastase,sau golanilor bogați gen Becali !Ce m-a bucurat a fost ca noi,mulțimea , nu am fost chiar asa!Am vociferat!

Ce m-a bucurat cel mai mult au fost tinerii dascăli care aveau îndârjire în ei și  blamau unele intenții ale organizatorilor, nu au fost de acord cu deschiderea unei noi runde de negocieri! Au vrut rezolvarea imediata! M-au încălzit la suflet niște tinere profesoare, foste colege de facultate ce în adevăr discutau cu compasiune și respect despre elevii din clasele lor! Regretau ca nu pot face mai mult!Erau din județe diferite dar probleme erau aceleași!Aveau un salariu net de ~500 lei!

Un alt gest de data asta din partea tinerilor jandarmi aduși în număr foarte mare(de ce?),provocat de mine a fost sa ma încânte! Am văzut ca exista și oameni cu cei șapte ani de acasă! Aveam un fluturaș pe care scrisesem ca Băsescu este dat în urmărire generala, pentru ca distrusese învățământul romanesc! I l-am dat unui tânăr jandarm de pe margine.

-Uite ,poate ne ajutați sa găsim acest urmărit general!

l-a luat s-a uitat, a zambit,si l-a bagat in buzunar!

-Daca il vad unde dau telefon?

-La 112!

– Bine,asa am sa fac!

-Tinere nu te supăra,ai trage în noi dacă am merge mai departe și am fi mai violenți?

-Ce credeți ca sunt câine?Si eu sunt în situația dvstra! Nu  îmi mai pot plăti chiria și m-am mutat în unitate!

Dar va rog  nu postați undeva înregistrarea convorbirii ca rămân fără servici!

Am vrut sa strig: „Jandarmii sunt cu noi!”

In loc sa învrăjbească oamenii domnul președinte naște o coeziune națională îndreptată împotriva lui! Pentru asta mulțumim domnule președinte!

*Da industria din orașul meu,aduna înainte de 1989 peste 10000 de angajați! Acum a dispărut complet toate fabricile fiind la fier vechi!

8 gânduri despre „Impresii sedimentate,sau pentru asta mulţumim domnule preşedinte!

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.