Produse bisericești și amintiri

Invierea-2

Fiul unui fost prieten,  ce s-a petrecut dintre noi,  a ajuns să termine cursurile Seminarului Teologic Ortodox  și apoi a  devenit preot, undeva într-un sat din împrejurimile orașului meu.  Timpul a trecut și noi, eu cu fiul său,  nu ne-am mai văzut mulți ani. Într-o zi am hotărât să merg la pescuit — că trebuie să știți că sunt un pescar înrăit — chiar în satul unde slujește Tinel, căci așa îl strigau  când era mic. De fapt el era Costel. După ce am coborât din autobuzul cu care am călătorit mergeam agale pe ulița principală spre balta de pește. Deodată oprește lângă mine o mașină și un bărbat la vreo 40 de ani mă salută.

T-108-2

  • Bună ziua nea George, îmi zice el.
  • Bună ziua !!!!! răspund eu mirat, mai ales că l-am văzut în straie bisericești.
  • Nu mă mai cunoști bre?
  • Nu….!
  • Sunt Tinel al lui Petre.
  • Ptiu băi Tinele dar nu te mai cunosc. Au trecut vreo 20 de ani de la moartea lui Petrică. Atunci te-am văzut ultima dată.
  • Hai urcă în mașină, mergem la mine și pe urmă mergem la baltă să te las să pescuiești.
  • Măi Tinele eu am venit la pește și nu sunt îmbrăcat pentru vizită.
  • Hai urcă bre, îmi spune el cu un ton ce se dorea autoritar.T-1111

Fără a ne mai lungi la vorbă urc în mașină și plecam spre biserică. Uimit mă uit în pe bancheta din spate unde văd mai multe veșminte bisericești așezate pe ea. După ce ajungem mă prezintă soției și copiilor săi, spunându-le cine sunt. Le povestește o întâmplare din copilăria lui care pe el l-a marcat în bine, întâmplare în care eu am avut un rol principal în opinia lui. Soția lui dă fuga imediat și începe să așeze masa.

  • Stați măi copii că eu am venit la pescuit nu la masă la voi.
  • Lasă bre că mai este și mâine o zi, spune Tinel cu un zâmbet ștrengăresc pe buze.
  • Ceeeee, crezi că stau la noapte la tine?
  • Păi după 20 de ani avem ce să ne povestim! Acum pentru că te-ai uitat la veșmintele bisericești de la mine din mașină să știi că a trebuit să cumpăr pentru că cele pe care le aveam se cam învechiseră.
  • De unde că eu nu știu așa ceva la noi în oraș.
  • Nu dar există mai multe magazine cu produse bisericesti unde se găsesc și astfel de veșminte. Mata ce mai faci?
  • Ce să fac Tinele, îmbătrânesc. Am ieșit la pensie și ca să îmi ocup timpul cu ceva m-am apucat de pescuit. Altfel rutina vârstei a treia. Dar tu ce mai faci, văd că ai doi băieți frumoși. Eu nu te-am mai văzut de la moartea lui taică-tu.
  • Eu, după ce am fost hirotonisit ca preot am venit aici în sat și nu am mai plecat. Nevasta mea este profesoară aici în sat. Mulțumesc Lui Dumnezeu o duc bine. Și mata nu te mai plânge că îmbătrânești! Uite că tata nu a apucat să mai îmbătrânească. Mâine se fac 20 de ani de la trecerea lui la cele veșnice. Eu deja pregăteam să-i fac o pomenire și faptul că ai apărut și mata aici eu zic că este un semn de la Dumnezeu. Că mata ai fost prieten bun cu el.
  • Da măi Tinele dar acasă am zis că mă întorc diseară.
  • Hai ca să îmi faci o bucurie, mergem acasă la mata o luăm pe soția matale și vă aduc aici. Stați la mine la noapte și mâine la pomenire. Vine și părintele protopop că și el îl cunoaște pe unchiul meu care m-a ținut în școală.

Insistența lui Tinel  și argumentele aduse m-a făcut să accept inițiativa lui. Așa că o partidă de pescuit s-a transformat într-un moment comemorativ care mi-a smuls multe lacrimi.

Lasă un răspuns

