Mişcarea în aer liber, motorul sănătăţii

10407026_369336566562385_6212195329178438129_n

Mişcarea în aer liber, motorul sănătăţii
Mişcarea în aer liber, motorul sănătăţii

De curând am răspuns invitaţii pe facebook de a mă alătura unei pagini foarte interesante ce se numește Do The Right Mix Romania şi are ca site ce o promovează dotherightmix.eu. Vizitând pagina am decis să vă povestesc despre ce am făcut eu în vara aceasta fără să ştiu de existenţa ei.
În această vară mi-am cumpărat bicicletă. După mulţi ani, în care mi-a lipsit acest mijloc de locomoţie, am reuşit din nou să am o bicicletă. Norocul a fost că am găsit un prieten care a acceptat să îmi găzduiască bicicleta la el în curte. De ce, mă veţi întreba? Pentru că stau la bloc şi nu am unde să o ţin.
Pasiunea mea este pescuitul, iar transportul la sau de la locul de pescuit îl făceam fie pe jos, fie cu un prieten cu maşina lui. Efortul era minim aşa că nu pot să zic că făceam mişcare. Dar vara aceasta a fost altfel. M-am deplasat unde şi când am dorit, fără să mai aştept ca amicul să aibă timp sau chef. Dar am obţinut şi altceva. La începutul veri aveam 135 de kg. În toamnă am ajuns să cântăresc 95 de kg. fără a-mi schimba dieta sau a face efort suplimentar. Efortul suplimentar a fost cel pe care l-am făcut pedalând. Şi mergeam la distanţe de 15-20 km cu rucsacul şi lansetele în spinare. Noroc că am găsit o bicicletă rusească veche, cam grea ea dar foarte rezistentă.
Acum vizitând pagina Do The Right Mix Romania am văzut cât am pierdut în anii cât nu am folosit bicicleta. Mă simt mai bine şi mai sănătos, chiar dacă de multe ori veneam „frânt” de la peşte.
Cu toate că am făcut eforturi mari al începutul verii acum nu mai simt nici un fel de greutate în timp ce merg cu bicicleta. A devenit prietenul meu de nădejde şi mă duce oriunde vrea, chiar şi în sate vecine, unde vreau să mai vizitez câte un fost coleg de muncă.
Mişcarea, efortul fizic susţinut, întăreşte sănătatea organismului. Eu le sfătuiesc pe femei să meargă cât mai mult pe jos, pentru că există vorba cu : „mersul pe jos face piciorul frumos”https://youtu.be/FrSEYo25LXk

One thought on “Mişcarea în aer liber, motorul sănătăţii

Lasă un răspuns

