Magic led îţi păstrează banii în buzunar

aplica-led-senzor-17W-alb-neutru-1-600x600

Această prezentare necesită JavaScript.

Am hotărât sa schimb lămpile de iluminat din casă cu corpuri de iluminat MagicLed. Este o soluție economică ce rezultă în urma unei investiții modeste. A trecut vremea când acasă plăteam energia electrică, cu atât mai ieftin cu ct  consumam mai multă. Era probabil o „perioadă promoțională” cum i se spune astăzi.

Astăzi totul trebuie economisit la maxim atât din cauza cheltuielilor mari, dar și datorită necesitații de a păstra natura curată, deci cu scop ecologic.

Am hotărât să schimb atât lămpile cu incandescență ce le am în casă, dar și lămpile economice cu mercur pe care le-am mai cumpărat între timp. De fapt am aflat că acestea vor fi interzise de Uniunea Europeană ca urmare a faptului că la o explozie accidentală sau dacă sunt sparte când sunt aruncate( pentru că omul mai greșește) acestea degajează vapori toxici de mercur.

Am făcut şi următorul raționament: La ora actuală am 14 becuri în medie de 75 W adică putere totală 1050 w. Folosire medie pe zi 2 ore însemnă 2100 w.

Pentru înlocuirea lor a trebuit să cumpăr becuri LED 10W G24 deci în total consumă 100 w.  Folosire medie pe zi 2 ore însemnă 200 W. Becurile au costat 686 lei

La un consum de 30 de zile cu becuri incandescente aș fi consumat 63 Kw ≈40lei, deci în 17 luni recuperez investiția. Dacă aș folosi în continuare becurile incandescente un an de zile ar cost aproape 400 lei.

După aceste calcule, unii le-ar spune meschine, am ajuns la ideea că aceste becuri îmi păstrează banii în buzunar, dar contribui și la curățenia mediului, (se consumă combustibili fosili pentru producerea energiei ) Un avantaj creat de producătorii acestor lămpi este că soclul sau fasungul este identic cu cel folosit pentru becurile cu incandescență, tip edison.

Pot să vă spun și că mi s-a îmbunătățit calitatea iluminatului în casă pentru că în general am pus becuri mai mari decât valoarea celor incandescente. Spre exemplu la baie unde am  Bec LED 10W G24 înainte foloseam unul de 60 de w și era lumină insuficientă când ma bărbieream. Astăzi cu becul nou este lumină, în baie, ca la soare.

Trebuie să menţionez că aceste becuri au o durată de viaţă  aceste becuri  mai mare de 30 000 de ore şi 3 ani garanţie. De multe ori când cumpărai o lampă cu incandescență se întâmpla să se ardă imediat ce o montai. Progresul tehnologic a făcut ca în 150 de ani să evoluăm de la arcul electric cu carbon la aceste minunate led-uri.

Pe lângă ce am făcut la mine în casă am convins vecinii să cumpărăm aplice LED cu senzor pentru iluminatul pe scară.

2 thoughts on “Magic led îţi păstrează banii în buzunar

Lasă un răspuns

