Evgheni Șevchuk- cetățenie română=fals


Președintele Transnistriei a obținut cetățenia României: ”pașaportul românesc e doar o viză”

Surprinzător, cel mai mare antiromân, președintele Transnistriei, a depus actele și a primit cetățenia României în timp record. Dovada? Numele lui Evgheni Șevchuk a apărut deja în Monitorul Oficial din Harghita, localitate unde și-a stabilit domiciliul. Criticat în presa transnistreană că are duble valori, oficial este dușmanul României, dar neoficial se bucură de toate beneficiile pe care le oferă cetățenia, președintele Trasnistriei a avut o ieșire vehementă și plină de flatulență.

”Eu nu dau doi bani pe cetățenia românească. Pe mine mă doare în rect de acest pașaport. Aveam nevoie de el ca viză, să pot circula în Uniunea Europeană și Statele Unite ușor. Și cei care mă acuză că nu mai sunt românofob sunt niște proști. Știți de ce am domiciliul în Harghita? Pentru că acolo sunt doar unguri, nu este niciun român. Iar ungurii sunt prietenii rușilor, nu ca românii iștea fățarnici”, a scris Evgheni Șevchuk pe pagina sa oficială de pe Odnoklassniki.

Autoritățile române nu-și explică însă cum a reușit președintele Transnistriei să ajungă cetățean român în numai 2 săptămâni, în condițiile în care resturile solicitanților ajung să obțină cetățenia după 2-5 ani. Cu toate acestea, România a declarat că nu are cum să-i retragă cetățenia lui Evgheni Șevchuk.  acestea au apărut pe site-ul moldovesti.info

Acestui articol i-a fost ataşată şi fotografia de mai jos.

Cum o veste încadrată în categoria pamflet poate produce nelinişte
Cum o veste încadrată în categoria pamflet poate produce nelinişte

Ce este drept am fost păcălit, crezând ca este adevărată știrea și chiar doream s-o preiau în întregime. Totuși mi-am făcut cont pe Odnoklassniki, am cautat contul lui Evgheni Șevchuk  şi nu am văzut nimic scris pe această temă. Atunci i-am lăsat un mesaj la care mi-a răspuns următoarele : ” Добрый день, данный сайт является юмористическим и вся информация, что там публикуется не соответствует действительности. Обратите внимание на приписку внизу сайта.” În ztraducere liberă: „Bună ziua, acest site este unul umoristic și toate informațiile sunt neadevarate. Atenţie la nota din partea de jos a site-ului.”

Acest articol a produs numeroase comentarii chiar dacă ulterior analizând-o am găsit numeroase inadvertențe în ea.

Ţeapă nu am luat numai eu ci şi alte surse de informare cu pretenții mai mari.  Tortuși au am continuat să mă documentez. Iată ce se scrie pe alte site-uri cu o anume audiență, mult mai mare decât o am eu.scrie :

  1. Naşul TV : INCREDIBIL! Diversiune sau Nu | Aşa zisul preşedinte al Transnistriei a primit în timp record cetăţenia română încă din 2004 şi are domiciliul stabilit în Harghita
  2. flux 24 :Aşa zisul preşedinte al Transnistriei a primit în timp record cetăţenia romană încă din 2004 şi are domiciliul stabil în harghita 
  3. Ziua News :  Evgheni Șevchuk, aşa zisul preşedinte al Transnistriei, are cetăţenia română din 2004 şi domiciliul în Harghita
  4. Ziare Live  INCREDIBIL! Diversiune sau Nu | Aşa zisul preşedinte al Transnistriei a primit în timp record cetăţenia română încă din 2004 şi are domiciliul stabilit în Harghita
  5. Site-ul  www.reddit.com
  6. diacaf.com INCREDIBIL! Diversiune sau Nu | Aşa zisul preşedinte al Transnistriei a primit în timp record cetăţenia română încă din 2004 şi are domiciliul stabilit în Harghita

 Dacă o știre,  chiar un pamflet, este preluată de media fără a face această mențiune este grav. Repetată de mai multe ori, chiar cu mențiunea din titlu, „Diversiune sau nu” capătă un aspect de știre reală. Cei care au preluat știrea fără a face o verificare preliminară sunt fie nepricepuți fie rău intenționați și vor să lanseze știri false pentru întreținerea unei stări de tensiune.

2 gânduri despre „Evgheni Șevchuk- cetățenie română=fals

  1. Pai bine fratioare, chiar ” Popa Teapa ” a luat TEAPA ??? 😦 😦 😦
    Uite vezi, de aceea EU nu preiau pe blogul meu nici un fel de stire indiferent cine-o pune in circulatie …
    iar de ” nasultv” nici nu vreau sa aud !!! 🙂 🙂 🙂
    Un sfarsit de saptamana fara nici o ” TEAPA ” ! 🙂
    Aliosa.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

