Mândria Olteniței de odinioară

627x0.jpg1

Această prezentare necesită JavaScript.

„Mihai Viteazul“ şi „Mircea cel Mare“, navele lui Ceaușescu Pe lângă nava-școala „Steaua Polară“, existau două alte vapoare, ambele destinate exclusiv președintelui. Nava „Mihai Viteazul“ (numită în prezent „Siret“ ) a fost dată în folosință în anul 1972. În 1984, după inaugurarea Canalului Dunăre–Marea Neagră, o bună parte din navă a ars într-un incendiu. A fost reparată ulterior, dar între timp, în 1986, se construise şi nava prezidențială „Mircea cel Mare“ (numită în prezent „Mureş“). Între cele două, Ceaușescu a preferat să o folosească mai mult pe aceasta. Se spune că ideea construirii unei astfel de nave i-a venit lui Ceauşescu după ce a făcut o vizită în Egipt, iar omologul său de atunci, preşedintele egiptean Anwar el Sadat, l-a plimbat pe Nil cu un vapor de lux. „România o să aibă un vapor pe Dunăre mai frumos ca ăsta”, ar fi zis dictatorul nostru, iar când a revenit în ţară a dat ordin să i se îndeplinească viziunea. Citeste mai mult: adev.ro/n89127

Vaporul interzis,  articol de pe  Vocea Brăilei  spune despre
Mircea cel Mare as Mureș
Se spune că ideea construirii unei astfel de nave i-a venit lui Ceaușescu după ce a făcut o vizită în Egipt, iar omologul său de atunci, președintele egiptean Anwar el Sadat, l-a plimbat pe Nil cu un vapor de lux. „România o să aibă un vapor pe Dunăre mai frumos ca ăsta”, ar fi zis dictatorul nostru, iar când a revenit în ţară a dat ordin să i se îndeplinească viziunea. Misiunea i-a fost încredințată Șantierului Naval de la Oltenița, iar vreme de şapte ani acolo s-a acumulat tot ce putea da mai bun industria momentului, din cele mai diverse domenii. La Oltenița era singurul șantier naval românesc unde se făceau nave spărgătoare de gheață, ce erau vândute Uniunii Sovietice. Tabla folosită la acea categorie de nave, groasă de aproape un centimetru, a fost folosită şi la vaporul lui Ceaușescu. Pe lângă acest aspect, tot ceea ce ținea de acest adevărat palat plutitor, de la motoare, aparatură de bord, mobilierul apartamentelor de protocol și al cabinelor, cearceafurile așternuturilor și vesela de la bucătărie îndeplinea cele mai înalte standarde de calitate.
Nava „Mihai Viteazul“ (numită în prezent „Siret“) construită tot la Șantierul Naval Oltenița, a fost dată în folosință în anul 1972. În 1984, după inaugurarea Canalului Dunăre–Marea Neagră, o bună parte din navă a ars într-un incendiu. A fost refăcută dar Ceaușescu nu a mai folosit-o construindu-i-se pentru el Mircea cel Mare.
Ministerul Apărării Naționale, prin intermediul UM 02022 Constanța, a decis ca nava fluvială de comandament „Siret” – fostă „Mihai Viteazu”, rezervată familiei Ceaușescu, să intre într-un amplu proces de reparare şi întreţinere. Astfel, potrivit anunțului de participare înregistrat cu numărul unic 130587/21.09.2011, Ministerul Apărării Naționale a alocat suma de 825.956,78 de lei. Termenul limită pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente a fost stabilit la 2 noiembrie 2011, termen limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare – 3 noiembrie, iar ofertele vor fi deschide pe data de 22 noiembrie. Tipul procedurii prin intermediul căreia se va atribui contractul este „licitație deschisă”, în timp ce criteriul de atribuire este „prețul cel mai scăzut”. Nu este de trecut cu vederea faptul că şi fosta navă prezidențială a lui Ceaușescu, „Mureșul”, va fi reparată, Ministerul Apărării Naționale alocând în acest sens suma de 3.017.083,78 de lei. Termenul limită pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente a fost stabilit pentru data de 11 noiembrie 2011, în timp ce termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 14 noiembrie. Ofertele urmează a fi deschise pe data de 2 decembrie 2011, la ora 18.00. Sursa Ziua de Constanţa
Am vrut sa amintesc doar de construcțiile de top ale navaliştilor olteniţeni cei care au umplut la un moment dat Dunărea, Volga, Donul, URSS-ul cu nave construite la Olteniţa. Până şi mândria ne-a fost luată de noii stăpâni. Distrugem tot ce ați construit voi!¹

¹ Nava steaua Polara nu a fost niciodată folosita de Nicolae Ceaușescu. Este o eroare la fel ca si cea despre catamaranul Dierna.

One thought on “Mândria Olteniței de odinioară

  1. De multe ori visez că Şantierul Naval Olteniţa renaşte din propria cenuşă… şi nu-i vis imposibil de împlinit. Ii trebuie un OM, un singur OM care să aibă puterea de a pune roţi în mişcare. La început poate că nu s-ar construi decât o barcă, o barcă de lux, desigur, dar sunt convinsă că după aceea ar veni altă şi altă comandă. Rămân la convingerea că omul sfinţeşte locul, dar trebuie să se nască acel OM care să se impună şi să poată convinge pe cine trebuie. Nu este utopie… chiar dacă eu scriu cărţi pentru copii unde imaginaţia zburdă ca iezii prin livezi!!!!

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s