La curtea Regelui Soare


Ioan Usca

5

 

Spre ziuă, Ilie mai scoase o sticlă.

– Ai mai băut coniac Louis XIV din 1678?

1678… Cu un an înainte de a se începe fortificarea palatului Versailles. Mai băusem. Ce să zic? Bunicel.

Ilie îmi turnă într-un pahar, apoi îmi zise să încerc cu sifon. Louis XIV 1678 nefiind cine știe ce, îmi zisei că n-am cum să-l stric. Dintr-un autosifon de tablă, botezai aurul lichid și, după prima sorbitură, ajunsei nu știu cum în Versailles. Lucrările de fortificare nu începură.

– Suntem în 1678? – întrebai, într-o perfectă franceză de secol XVII pe-un caraghios care se scărpina pe sub perucă.

– Oui! – răspunse acela, căci tot așa se zicea și pe-atunci.

– Și nu v-ați gândit să faceți ceva cu praful ăsta? – continuai discuția.

– Vom vedea! – răspunde tipul, prudent.

Am dedus, după replica devenită celebră, că-l nimerii tocmai pe Ludovic XIV. Așa aveam…

Vezi articol original 241 de cuvinte mai mult

Lasă un răspuns

