De ce votează românii prost?


Am citit zilele acestea articolul: Poporul român nu are DREPTUL la conducători buni!Iată ce spune la un moment dat autorul articolului sus amintit:
„Concluzie: poporul roman nu prea are dreptul sa vrea conducători buni.
As putea face o lista a dovezilor, dar n-are sens. Sa spunem doar c-ajunge sa te uiți în jur și s-auzi părerile despre viata și lume are românului mediu. Il asculți 10 minute și te-ai dumirit.”

Are perfectă dreptate, am devenit un popor amorf, parcă predestinat înrobirii. Mă întreb de unde a avut ostașul român de la Mărăști, Mărășești, sau cei care au înfăptuit Marea Unire atâta curaj și simțăminte înalte.

Orașul Oltenița este văduvit de luni bune de posibilitatea unui trai decent, a celor ce locuiesc la bloc. Nu se mai distribuie apă caldă, iar distribuția de energie termică, căldura nu se știe când va veni și dacă va veni. Astăzi de dimineaţă nişte „cocoane” (ţaţe) care ştiu totul şi deţin adevarul suprem discutau. Nu discutau despre altceva decât de o emisiune de la TV, parcă Antena 1  „Mireasă pentru fiul meu„. Am adus vorba despre problema căldurii.

— Lasă că dă el primaru’. Mai bine că n-a dat. De unde mai plăteam şi căldura asta.

— Dar mie mi-e frig şi vreau caldură şi apă caldă să mă spăl.

— Lasă, mai pune o haină pe tine şi te bagi cu femeia în pat, îmi zice una de circa 50 de ani, pensionară de boală de aproape 20 de ani.

—Păi d’aia l-am omorât pe Ceaușescu?

—Eteeee, parcă pe ăsta nu putem să îl împuşcăm! No coment

Întors din oraș, puțin mai târziu am deschis televizorul și am ajuns, tot butonând la emisiunea în cauză. Pe lângă imaginea hilara,  mi-a sărit în urechi o expresie care arată nivelu de cultură al unei paparude din emisiune. „motiv foarte minor

Iata ce spune Gramatica limbii române la secțiunea Adjective comparabile şi necomparabile  :

adjective care prin însăși semnificația lor lexicală exprimă un anumit grad de comparație: anterior, posterior, inferior, superior, major, minor, enorm, gigantic, imens, maxim, minim, minuscul, infim, optim, uriaș, vast, arhicunoscut, hipersensibil, răscopt, străvechi, ultramodern etc.
Folosirea acestor adjective la un grad de comparație este greșită.

În acest caz adverbul foarte nu are ce căuta. Nu am spus acestea pentru a arăta cât de corect sunt eu și cât de bine vorbesc, dar sunt niște greșeli spuse pe post, iar „prostimea” le ia drept exemplu. . Am sesizat şi alte situații de limbaj agramat în cadrul emisiunii, dar le ignor. Nu am nimic cu realizatorii acestei emisiuni care se adresează unui public cu limită inferioara de cultură. Eu consider această emisiune ca pe o emisiune ce propagă prostituția, incultura, iar prezentatoarea este o matroană bine înfiptă în scaun. Mă gândesc şi la acele mame care se ceartă ca la uşa cortului. Ce să învețe tânăra generație?

Sunt sigur că multi dintre protagoniștii  acestor emisiuni au venit de foame!!! Da, pentru că pe perioada emisiunii nu plătesc mâncarea şi mănâncă ce nu pot mânca afară. Fomişti! Da, fomiştii votează și vor să pun încă o haină pe mine ca să mă încălzesc!

Antena 1 (Romania)
Antena 1 (Romania) (Photo credit: Wikipedia)

English: Romanian communist leader Nicolae Cea...

photograph by Carol Popp de Szathmary The Olte...
photograph by Carol Popp de Szathmary The Oltenitza Quarantine (Photo credit: Wikipedia)

City center

Lasă un răspuns

