“Lumea, americanii şi noi”


ministru >> prim-ministru >> blogger

Acesta este titlul editorialului meu din Jurnalul National. Editorialul il puteti citi aici.

În ultima perioadă, relaţia româno-americană, cel puţin la nivelul dezbaterii publice, pare a se concentra pe câteva teme principale – explorarea/exploatarea  gazelor de şist (contractul Chevron), eşecul contractului cu Bechtel, scutul de la Deveselu, explorarea gazelor din Marea Neagră (firma Exxon), revenirea în România a lui Mark Gitenstein pentru a prelua conducerea Fondului Proprietatea. Unele dintre aceste teme generează opinii şi argumente contradictorii.  Deocamdată, relaţia economică se desfăşoară în principal într-un singur sens, iar valoarea schimburilor a rămas, practic, la nivelul anului 2004. Relaţia militară funcţionează  bine, dar ea este dependentă de interesele strategice din zone terţe. Relaţia politică, vizitele la nivel înalt ar trebui probabil dinamizate. Pentru asta ar fi nevoie însă ca România să-şi clarifice “profilul” geo-strategic şi să-şi definească propriile interese în planul politicii internaţionale.

La nivelul opiniei publice din România este greu…

Vezi articol original 184 de cuvinte mai mult

3 gânduri despre „“Lumea, americanii şi noi”

  1. Domnule dragă, este vorba de ceva simplu. Suntem în românia iar articolul domnului Năstase era scris în Română. Am avut ocazia să intru în casa unor unguri, aici la Oltenița. Ei de obicei în casă vorbeau maghiara. Fiind coleg cu soțul gazdei am fost invitat odată la ei. Ea încerca să vorbească ungurește cu soțul, mai ales că vorbea foarte prost româna. Soţul a intervenit şi a obligat-o să vorbească româneşte atât cât eram si eu acolo. Linkul către articol era suficient. O zi bună

    Apreciază

  2. @ Popateapa mai 30, 2013 la 9:46 am

    Ma doare ca dumneavoastra interpretati gestul meu drept…impolitete….

    Am preluat articolul in limba franceza pentru ca mi s-a parut relevant pentru ceea ce se intampla in Romania acum.

    Multi dintre noi cei de aici mai vorbim si o alta limba, marea majoritate franceza, de aceea nu am considerat acest lucru o problema, cu atat mai putin o…impolitete ??!!

    Daca am vexat pe cineva, va prezint scuzele mele, implicit dumneavoastra, domnule Popa Teapa.

    Data viitoare am sa fac un rezumat, cu riscul de a fi luat la trei pazeste, sub pretextul ca si altii vorbesc franceza sau engleza, sau germana, samd.si ca nu ar fi fost cazul sa fac rezumatul…….sub pretextul ca ii tratez pe altii de mai stiu eu cum…….

    Vedeti dumneavoastra, lumea este complicata.

    Gustibus non discutandum…..

    Apreciază

Lasă un răspuns

