Stadion nou! Pentru ce şi pentru cine?


Stadion nou pentru ei?

Stadion nou pentru astfel de specimene
Stadion nou pentru astfel de specimene
Stadion nou pentru astfel de specimene
Stadion nou pentru astfel de specimene

Stadion nou pentru astfel de specimene

 

Stadion nou, așa promite domnul Ţone Petre, edilul nostru. După ce am găsit filmul de mai sus pe biz.ro, chiar dacă el este vechi, de anul trecut, publicat la 28.10.2012, am înțeles un lucru. Exemplele cu bătăi de pe marile stadioane sunt amplificate de mardeiaşi locali la cote inimaginabile.

Stadion nou!

Dar pentru cine? Poate ar trebui investit mai mult în acțiunile educative ale tineretului.

Am să vă istorisesc o pățanie a mea, din copilărie, când tribunele aceluiași stadion erau pline ochi. La un meci la care asistam,stând lângă o persoană mai în vârstă decât mine, la un moment dat am strigat: „Dă-i la gioale mă!”. Reacția venită de la „colegul ” de bancă a fost una cât se poate de  persuasivă, schimbându-mi atitudinea de spectator!

„De ce vrei să dea la gioale?

Păi să ia mingea şi să câştigăm!

Nu băieţaş, aici nu este la război, ăsta este un joc şi se joacă frumos. Dacă vrei altceva du-te pe maidan şi bate-te acolo!”

Tonul folosit şi atitudinea sa m-au marcat toată viaţa. Am fost un spectator liniştit, am strigat „Hai Steaua”, „Hai România”, însă niciodată nu am mai strigat „dă-i la gioale mă!”. E drept că am tras şi înjurături când eram nemulţumit de hotărârile arbitrilor, sau din alte cauze, dar nu am deranjat pe nimeni.

Stadion nou pentru astfel de specimene
Stadion nou, pentru astfel de specimene sau pentru ei sau

Nu neg rolul educației prin sport. Sportul este o componentă importantă a educație, dar mercantilismul manifestat în această perioada, în toate domeniile, i-a denaturat sensul. Şi mai presus de toate trebuie să avem educatori competenți, verticali și incoruptibili. Antrenori ca unul ce cu un Azorel a vrut să câştige bani, care părăsește câinii și le dă drumul din adăpost pe câmp, nu văd ce exemplu moral poate fi pentru tineri

Va invit sa va spuneti parerea.

Stadion nou pentru astfel de specimene
Stadion nou pentru astfel de specimene

4 thoughts on “Stadion nou! Pentru ce şi pentru cine?

  1. Stiu, dar am mai avut un proces cu el pentru daune aduse imaginii publice, cand am spus ca un fost detinut de drept comun n-are ce cauta la conducerea PSD. Acum a ajuns şi primar. atunci l+a liniştit domnul Năstase cu staful său. Acum……

    Apreciază

Lasă un răspuns

